Інструктор з фізичної виховання

Логвиненко Наталя Борисівна

Педагогічне кредо:

"Фізичні вправи можуть замінити безліч ліків, а жодні ліки в світі не можуть замінити фізичних вправ "

(Анджело Моссо)

/Files/images/777.JPG

Одним із пріоритетних напрямків освітнього процесу дошкільного навчального закладу є фізичне виховання дітей. Воно спрямовується на охорону та зміцнення здоров’я, підвищення опірності й захисних сил дитячого організму, поліпшення його працездатності, на своєчасне формування у малюків життєво важливих рухових умінь та навичок, розвиток фізичних якостей

Оздоровчі завдання:/Files/images/014.jpg

· охорона життя та зміцнення здоров'я;
· поліпшення фізичного розвитку;
· функціональне вдосконалення кісткової, м'язової, серцево-судинної, дихальної, травної, нервової систем й підвищення працездатності організму дитини;
· загартування

Освітні завдання:

· формування рухових умінь і навичок;
· розвиток фізичних якостей;
· прищеплення навичок правильної постави;
· навичок гігієни, освоєння спеціальних знань.

Виховні завдання:/Files/images/011.jpg

· виховання позитивних рис характеру (організованість, дисциплінованість, самостійність, активність);

· виховання етичних якостей (чесність, справедливість, товариськість, взаємодопомога, уміння займатися в колективі, дбайливе ставлення до фізкультурного інвентарю, відповідальне виконання доручень);

· прояв вольових якостей (сміливість, рішучість, наполегливість у подоланні труднощів, упевненість у своїх силах, витримка тощо);

· виховання позитивних емоцій, що створюють бадьорий, життєрадісний настрій;

· виховання естетики: здатність сприймати, відчувати, розуміти й правильно оцінювати красу, витонченість, виразність рухів, поз, постави, красу костюмів, фізкультурного інвентарю, навколишнього середовища, виховання прагнення до естетично виправданої поведінки, непримиренність до всього грубого в діях, словах, учинках

Засоби фізичного виховання:

Фізичні вправи- основний засіб фізичного виховання.

Загартування - система заходів, спрямованих на підвищення опірності організму людини, розвиток у неї здатності швидко й без шкоди для здоров'я пристосовуватися до різноманітних умов навколишнього життя. (загартування повітрям, загартування водою, загартування сонцем).

Гігієнічні фактори - культурно-гігієнічні навички, режим ( певний розпорядок дня, встановлений для життя дітей у дитячому садку і в сім'ї, що передбачає правильне чергування різних щодо навантаження видів діяльності (заняття, прогулянки, ігри, іда і т.д.) і відпочинку)

Рухлива гра - усвідомлена, емоційна діяльність дітей, спрямована на досягнення умовної ігрової мети.

/Files/images/999.jpg

Форми організації фізичного виховання в умовах ДНЗ:

· Ранкова гімнастика - спеціально підібрані загальнорозвиваючі вправи, що сприяють зміцненню м'язів спини, черевного преса, що так важливо для формування правильної постави. Проводиться щодня. Тривалість ранкової гімнастики у молодшій групі - 5-6 хв, у середній групі - 6 - 8 хв, у старшій групі - 8 - 10 хв.

· Фізкультурні хвилинки - невеликі комплекси гімнастичних вправ під час занять. Проводяться через 15-20 хв. після початку занять тривалістю - одна-дві хвилини.

· Заняття з фізичної культури - основна форма організованого систематичного навчання дошкільників фізичних вправ.Загальна тривалість занять з фізичної культури в молодшій і середній групах 20-25 хв., у старшій - 30-35 хв, два рази на тиждень.

· Гімнастика після денного сну проводиться після поступового підйому дітей у спальній, групових кімнатах або залі. Комплекс такої гімнастики включає загальнорозвивальні вправи на різні м’язові групи із зміною вихідних положень та спеціальні вправи для формування стопи і постави. Тривалість від 6 до 9 хвилин залежно від віку дітей.

· Фізкультурні паузи (динамічні перерви) проводяться в перерві між малорухливими видами діяльності та організованими заняттями з метою зняття втомлюваності дітей через використання нескладних рухливих вправ. Їх тривалість – 5-10 хв.

· Загартувальні процедури – система заходів, спрямованих на підвищення опірності організму дітей, розвитку у них здатності швидко й без шкоди для здоров’я пристосовуватися до змінних умов навколишнього середовища.

У дошкільних навчальних закладах застосовуються два види загартувальних заходів: повсякденні та спеціальні. До повсякденних належать: відповідний температурний режим, застосування широкої аерації, використання прохолодної води для миття рук, обличчя, полоскання рота, горла.

· Спеціальні загартувальні процедури – повітряні й сонячні ванни, різноманітні водні процедури (наприклад: сухе та вологе обтирання тіла махровою рукавичкою, обливання ніг, тіла), сон при відкритих фрамугах тощо. При використанні водних процедур температура води поступово знижується відповідно до встановлених норм.

· Проводяться й інші загартувальні (ходьба босоніж по росяній траві, глині, камінцях, вологому піску тощо) та спеціальні лікувально-профілактичні процедури (фітотерапія, ароматерапія, лікувальна фізкультура, масаж, фізіотерапевтичні процедури тощо), які включаються до системи оздоровлення за призначенням лікаря та згодою батьків з урахуванням індивідуальних показників стану здоров’я і самопочуття дітей.

/Files/images/medichna_sestra/IMG_0001.jpg/Files/images/medichna_sestra/IMG_0002.jpg/Files/images/medichna_sestra/IMG_0003 2.jpg/Files/images/medichna_sestra/IMG_0004.jpg/Files/images/medichna_sestra/IMG_0005.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 1264

Коментарi