Адаптація дитини до ДНЗ

/Files/images/psiholog_adaptatsya/IMG_20170626_095953.jpg

Адаптація – це пристосування організму до нової обстановки, а для малюка дитячий садок є новим, ще невідомим простором, з новим оточенням і новими відносинами.

Залежно від тривалості адаптаційного періоду та поведінки дитини можна виділити різні ступені адаптації малюка|дитяти| до дошкільного закладу.

Легкий ступінь адаптації - поведінка дитини нормалізується протягом 10-15 днів (фізіологічна, природна адаптація), дитина вливається в новий колектив безболісно, їй там комфортно, вона не влаштовує істерик, коли мама веде малюка в дитячий садок. Такі діти, як правило, хворіють нечасто, хоча в період адаптації "зриви" все ж таки можливі.

Середній ступінь адаптації – поведінка дитини нормалізується протягом 15-30 днів дитина худне, хворіє, але не важко, без ускладнень, малюк більш-менш терпимо переносить походи в дитячий садок, може періодично "поплакати", але ненадовго. Найчастіше в цей час захворювань не уникнути.

• Важкий ступінь адаптації – патологічна адаптація, триває від 2 місяців і більше. У цей період у дитини спостерігаються погіршення апетиту, навіть до повної відмови від їжі, порушення сну і сечовипускання, різкі перепади настрою, часті зриви і капризи. Крім того, малюк дуже часто хворіє - (в даному випадку хвороба нерідко пов'язана з небажанням дитини йти в дитячий садок). Такі діти в колективі відчувають себе невпевнено, майже ні з ким не грають.

/Files/images/psiholog_adaptatsya/IMG_20170621_102319.jpg

Причини індивідуальних відмінностей адаптації

1. Стан здоров'я дитини.

2. Особливості типу нервової системи (сила, рухливість, врівно­важеність процесів збудження та гальмування).

3. Індивідуальний досвід спілкування з дорослими (близькими та незнайомими) — потреба, форма, зміст.

4. Індивідуальний досвід контактів з однолітками.

5. Ступінь сформованості ігрових умінь.

6. Рівень розвитку мовлення.

7. Культурно-гігієнічні навички.

8. Відповідність (чи невідповідність) режиму дня в сім'ї та садку.

9. Характер установки на відвідування дитячого садка.

Рекомендації

Підготовка дитини до відвідування дошкільного навчального закладу

- Сформуйте у себе позитивне ставлення до дитячого садка, налаштуйтеся на те, що дитині тут буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона матиме підтримку.

- Уникайте будь-яких негативних розмов у сім’ї про дошкільний заклад у присутності дитини, адже вони можуть сформувати в неї негативне ставлення до його відвідування.

- Створіть спокійний, безконфліктний клімат у сім’ї.

- Заздалегідь потурбуйтеся про те, щоб розпорядок дня дитини вдома був наближеним до розпорядку дня в дошкільному закладі (підйом, тривалість денного сну, прийоми їжі, прогулянки).

- Ознайомтеся з режимом харчування та меню в дошкільному закладі.

- Навчайте дитину їсти неперетерті страви, пити з чашки, навчайте правильно тримати ложку.

- Відучіть дитину від підгузків. Виховуйте в неї потребу проситися до туалету.

- Навчайте дитину впізнавати свої речі: білизну, одяг, взуття, носовичок.

- Навчайте гратися іграшками. Наприклад, ляльку можна годувати, колисати, гойдати; пірамідку — збирати, розбирати.

- Привчайте дитину після гри класти іграшки на місце.

- Грайтеся вдома в дитячий садок з ляльками: годуйте їх, читайте їм казки, водіть на прогулянку, вкладайте спати.

- Виховуйте в дитини позитивний настрій та бажання спілкуватися з іншими дітьми.

- Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини — привчайте її до ситуацій, у яких потрібно змінювати форми поведінки.

- Підготуйте для дитини індивідуальні речі: взуття та одяг для групи, 2-3 комплекти змінної білизни, чешки для музичних занять, носовичок.

- Повідомте медичну сестру дошкільного навчального закладу про стан здоров’я вашої дитини.

- Дайте дитині до дитячого садка улюблену іграшку.

Кiлькiсть переглядiв: 219

Коментарi