Адаптація дитини до ДНЗ
Адаптація – це пристосування організму до нової обстановки, а для малюка дитячий садок є новим, ще невідомим простором, з новим оточенням і новими відносинами.
Залежно від тривалості адаптаційного періоду та поведінки дитини можна виділити різні ступені адаптації малюка|дитяти| до дошкільного закладу.
• Легкий ступінь адаптації - поведінка дитини нормалізується протягом 10-15 днів (фізіологічна, природна адаптація), дитина вливається в новий колектив безболісно, їй там комфортно, вона не влаштовує істерик, коли мама веде малюка в дитячий садок. Такі діти, як правило, хворіють нечасто, хоча в період адаптації "зриви" все ж таки можливі.
• Середній ступінь адаптації – поведінка дитини нормалізується протягом 15-30 днів дитина худне, хворіє, але не важко, без ускладнень, малюк більш-менш терпимо переносить походи в дитячий садок, може періодично "поплакати", але ненадовго. Найчастіше в цей час захворювань не уникнути.
• Важкий ступінь адаптації – патологічна адаптація, триває від 2 місяців і більше. У цей період у дитини спостерігаються погіршення апетиту, навіть до повної відмови від їжі, порушення сну і сечовипускання, різкі перепади настрою, часті зриви і капризи. Крім того, малюк дуже часто хворіє - (в даному випадку хвороба нерідко пов'язана з небажанням дитини йти в дитячий садок). Такі діти в колективі відчувають себе невпевнено, майже ні з ким не грають.
Причини індивідуальних відмінностей адаптації
1. Стан здоров'я дитини.
2. Особливості типу нервової системи (сила, рухливість, врівноваженість процесів збудження та гальмування).
3. Індивідуальний досвід спілкування з дорослими (близькими та незнайомими) — потреба, форма, зміст.
4. Індивідуальний досвід контактів з однолітками.
5. Ступінь сформованості ігрових умінь.
6. Рівень розвитку мовлення.
7. Культурно-гігієнічні навички.
8. Відповідність (чи невідповідність) режиму дня в сім'ї та садку.
9. Характер установки на відвідування дитячого садка.
Рекомендації
Підготовка дитини до відвідування дошкільного навчального закладу
- Сформуйте у себе позитивне ставлення до дитячого садка, налаштуйтеся на те, що дитині тут буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона матиме підтримку.
- Уникайте будь-яких негативних розмов у сім’ї про дошкільний заклад у присутності дитини, адже вони можуть сформувати в неї негативне ставлення до його відвідування.
- Створіть спокійний, безконфліктний клімат у сім’ї.
- Заздалегідь потурбуйтеся про те, щоб розпорядок дня дитини вдома був наближеним до розпорядку дня в дошкільному закладі (підйом, тривалість денного сну, прийоми їжі, прогулянки).
- Ознайомтеся з режимом харчування та меню в дошкільному закладі.
- Навчайте дитину їсти неперетерті страви, пити з чашки, навчайте правильно тримати ложку.
- Відучіть дитину від підгузків. Виховуйте в неї потребу проситися до туалету.
- Навчайте дитину впізнавати свої речі: білизну, одяг, взуття, носовичок.
- Навчайте гратися іграшками. Наприклад, ляльку можна годувати, колисати, гойдати; пірамідку — збирати, розбирати.
- Привчайте дитину після гри класти іграшки на місце.
- Грайтеся вдома в дитячий садок з ляльками: годуйте їх, читайте їм казки, водіть на прогулянку, вкладайте спати.
- Виховуйте в дитини позитивний настрій та бажання спілкуватися з іншими дітьми.
- Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини — привчайте її до ситуацій, у яких потрібно змінювати форми поведінки.
- Підготуйте для дитини індивідуальні речі: взуття та одяг для групи, 2-3 комплекти змінної білизни, чешки для музичних занять, носовичок.
- Повідомте медичну сестру дошкільного навчального закладу про стан здоров’я вашої дитини.
- Дайте дитині до дитячого садка улюблену іграшку.
Кiлькiсть переглядiв: 219